Familjerätt

Är ju kul att blogga. Hade nästan glömt hur skönt det är att få skriva ner dagens tankar och funderingar.

Så Tiger Woods ska skilja sig. Dryga 2 miljarder ska ex-frun ha. Det hela är ju nästan så man blir sugen på att jobba med familjerätt, om det inte varit för mina styrelseambitioner. Eller kanske inte i Sverige, någon dumskalle har bestämt att man ska jobba efter fasta arvoden här. I USA däremot tar de procent, typ 5 % på vinsten. På 2 miljarder blir det 100 miljoner, då klarar man sig ett tag. Dessutom är det på tok för kallt i Sverige, och jag tänker verkligen på det varenda gång jag måste ta mig ur huset; "varför bor man i det här landet?!".

George Clooney som totalt samvetslös skilsmässoadvokat i Intolerable Cruelty.


News Flash » Brittany Murphy RIP

Still of George Clooney, Edward Herrmann and Paul Adelstein in Intolerable Cruelty
Photo 9 of 60: Photo date: 9 October 2003 Photo by Melinda Sue Gordon - © 2003 Universal Pictures. All Rights Reserved.


Kommentarer
Postat av: Dave

DUDE! Dina två senaste inlägg känns som ihopsynkade med mina egna tankar...utom det där med familjerätten, jag hade kanske vågat uttalat mig om det om jag haft en flashigare utbildning ;) vad sägs om att flytta till en varm delstat i USA och börja leva som stjärnorna i MTV Cribs, fast med snygg inredning istället för plottrig/plufsig?

2009-12-21 @ 14:50:18
Postat av: Mikael

Jag vet, tog det i anden. Dude, det låter som en sjukt bra idé, gillar hur du tänker utanför boxen. Florida eller Kalifornien!

2009-12-21 @ 22:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0