Badminton 1

Då var det snart helg igen. Men jag känner mig nöjd, känner att jag varit initiativfull veckan som gått. Igår så kom jag mig faktiskt för att både fixa ett par nya löparskor och gå till optikern. Vad gäller skorna hittade jag en sån där fancy löparnsko-affär, Löplabbet tror jag den hette. Ännu en sak jag som gör att jag älskar Stockholm, att man kan hitta en affär som bara sysslar med nått så smalt som löparskor. Hemma i Nyköping fick man ju vara glad om man hittade en affär som sålde skor överhuvudtaget. I affären fick jag hur som helst kliva upp på nån form av glas-piedestal, full av speglar, så att expediten verkligen kunde undersöka mina fötter ur alla vinklar. Hade jag vetat att jag skulle få mina fötter granskade i strålkastarljus hade jag nog i alla fall klippt naglarna innan jag åkte dit. Som om det inte vore nog med långa tånaglar klämde jag även ena stortån för några veckor sen, vilket resulterade i en svart nagel. Inte mitt stoltaste tillfälle, strumplös där i affären. Efter att expediten konstaterat att jag har väldigt breda fötter (vilket man knappast behöver vara expert för att se) fick jag springa på ett löpband medans mina fötter blev filmade. Rätt cool grej faktiskt, kunde se att jag satte ner fötterna lite snett. De hade nån term för det, vilken jag självfallet inte minns längre, men man kände sig trygg i deras händer. Jag är så lättflirtad egentligen, bara droppa några (helst tyska) termer så har man mig. Det hela slutade, hur som haver, med att jag fick köpa ett par extra breda skor som kompensede för att jag sätter ner fötterna snett. Dyrt som skam, men löpning är ju ändå en materialsport, så kosta vad det kosta vill.

Imorn (eller senare idag om man så vill) ska jag spela badminton med Elin, vilket jag verkligen ser fram emot. Hoppas hon inte är bra, så jag får vinna för en gångs skull. Jag har i och för sig fördelen att jag kan säga att jag lät henne vinna, eftersom hon är tjej, om jag skulle förlora. Och om jag vinner så är ju allt bara som sig bör. Så jag känner att det är en klassist win-win imorn. Jag ska hur det än förhåller sig med det inte göra om förra badmintontillfällets misstag att underklä mig. Vi har t.ex. i tennisen den senaste tiden sett tendensen att det är det är den mest välklädde som vinner; jag tänker självklart på Federer. Men badmintonen liksom tennisen är ju en anrik sport, varför morgondagens outfit kommer bestå av korta ljusa shorts, vit piké, strumpor och skor, eventuellt ett svett-arm-band, om dess benvita färg inte skär sig allt för mycket mot pikéns något vitare nyans. I övrigt är det av exrem vikt att vara välstylead i håret och allmänt välgroomad. Jag låter er veta i helgen hur matchen gick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0