Reflektioner

Fick i uppgift av Elin att göra inbjudan till hennes fest via facebook, eftersom hon inte har nått internet för tillfället. Självklart fick jag även lösenordet... ibland undrar man ju om hon ens känner mig. Eller jag har varit snäll, har inte skrivit pinsamma meddelanden till folk från hennes facebook, man mognar ju trots allt. Däremot la jag upp den kanske inte mest representativa bilden av henne i samband med att föredelsedagsfest-inbjudan gick ut, samt att jag gjort reklar för min egen blogg. Men hey, det verkar ju fungera.

Vad händer i världen då? Läste att nån konstfack-elev hade förstört en tunnelbanevagn i konstens namn. Jag måste applådera konstfack. De har tagit steget och gått från att vara en institution som inte tillför samhället ett enda dugg, till att numera även förstöra saker som den producerande delen av befolkningen åstakommer, i detta fall en av sl:s tunnelbanevagnar. Någonstans har jag i och för sig alltid tyckt att klipp och klistra, leka med lera och rita är något som hör till första halvan av lågstadiet. Nåja, jag ska inte vara för kategorisk, jag skulle säkert sakna försäljningen av konst i gångtunneln mellan pendeltågen och centralen om konstfack försvann.

Vad händer mer? Hm. Pirate Bay-målet. Verkar inte gå så bra för den där åklagaren. Lägga ner halva åtalet dag två i rättegången. Måste bli lite pinsamt för honom, inte minst eftersom han förberett sig i nära två år. Man tycker ju att han kanske borde märkt att åtalet inte höll redan innan själva rättegången satte igång. Ska bli intressant att följa utvecklingen.

Nu är klockan 00:34. Måste upp strax efter 8 imorn. Fy vad tungt. Nätt och jämt 8 timmars sömn.

Kommentarer
Postat av: Victoria

haha mighty ja har smygläst din blogg några veckor and im liking what im reading.

2009-02-19 @ 16:21:22
URL: http://smaskigtskvaller.blogspot.com
Postat av: grolle

klantigt att skriva att konstfack inte tillför samhället ett enda dugg. Byt ut samhället till "mig"..alltså dig. Eller tyck vad du vill, men det är inte kul att läsa om man älskar bild och har en syster som är bildlärare (utbildad på konstfack)...

2009-03-01 @ 14:08:53
Postat av: Mikael

Men jag menade samhället och inte "mig" - rent ekonomisk förståss. Om någon sedan invänder och tycker att konstfack tillför denne immateriella värden, så får det stå för denne.

2009-03-01 @ 18:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0