Alla hjärtans dag

Kom hem för inte så länge sen, har varit full rulle hela dagen. Jag tänkte hur som helst att jag skulle ge en liten sumering av dagarna som gått. Vad gäller badmintonmatchen jag skrev om senast så måste jag säga att Elin fick smaka på min största burk med whop ass. Med det sagt så var hon däremot väldigt fin och elegant på banan, hon körde sån där tenniskjol med linne till. Själv gick jag ut i korta blå shorts och en vit piké. Jag trodde nästan att jag skulle vara mest välklädd i den idrottshallen, men jag låg faktiskt i lä i jämförelse med killarna på banan bredvid. Vad sägs om vita korta tighta shorts och vitblårandig skjorta? Som hämtat från sekelskiftets England.

Sen var det ju alla hjärtans dag idag också. Det var grejer hela dan i kyrkan, som jag dessutom skulle spela på, så jag och Elin försökte klämma in en romantisk fika under den långa lunchen, vilken p.g.a. svårigheterna att hitta ett mysigt fik på söder inte blev så värsta romantisk, vilket fick oss att göra ett nytt försök på kvällen. Innan vi kunde bege oss ut var vi dock  tvugna att åka hem till Solna och lämna mina föräldrarna, så att vi kunde ta bilen; sen trocklade vi oss till  gamla stan och ställde oss på en gata där. Men när jag skulle betala parkeringsavgiften blev jag verkligen orolig, trodde jag missat visa-kortet. Visade sig sen att kortet var exakt samma storlek som tuggummipaketet och hade liksom lagt sig bakom det i fickan. Elin bara skrattade åt mig, inte minst efter mina misslyckade försök att betala via mobilen (man måste på riktigt typ ha en doktorsgrad i teknisk fysik för att klara av det) och kallade mig söt. Vet inte om det var nått positivt. Kände att jag var söt på samma sätt som joelbitar är söt.

Brutalt kallt var det också märkte jag efter en stund. Vi gick omkring där och försökte hitta nått schysst fik/restaurang. Det värsta med gamla stan är att en middag på typ samtliga restauranger ligger på i runda svängar 400 kr per person, vilket självklart skulle slagit massiva hål i min csn-ekonomi. Som tur är var det 20-årsgräns på de flesta ställen, eftersom de även serverade alkohol. Så jag slapp i alla fall säga att jag inte hade råd, vi hade helt enkelt inte kommit in. Är ju nätt och jämt att jag skulle kommit in, definitivt inte utan legg i alla fall. Tillsist hittade vi ändå ett litet mysigt fik (som Elin tyckte var väldigt Söder visserligen, men jag tyckte det var fint). Sjukt god choklad. Allt var frid och fröjd tills vi upptäckte att det var nakna män på målningarna på väggarna. Jag trodde att det var en kille och en väldigt ful tjej i olika motiv, men Elin fick mig att inse att det nog var två män. Plus att de två goda manliga vännerna vid bordet bredvid nog inte alls bara var vänner, tyckte väl att det var lite skumt att två killar sitter på samma sida bordet. Tänk att Elin ser sånt men inte jag, måste vara att jag växte upp i Nyköping. Där hade man inte tid med att vara homosexuell, där var man tvungen att fokusera på att föröka sig och hitta mat för vintern.

Så maten blev lite småmisslyckad, i alla fall omysig. Plus att jag glömde att köpa blommor. Har inte varit min bästa alla hjärtans dag. Ledsen sweetness, känner att jag inte lyckades visa hur mycket jag uppskattar dig idag. Men det gör jag. Ska försöka hårdare nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, men jag går ju på designgymnasiet med en hel del homosexuella. Vilket gör att jag borde veta skillnaden mellan en vänskapsrelation och en kärleksrelation mellan två män... Men så svårt är det inte... speciellt när männen klänger, gosar och pussar på varandra.



Love you!

2009-02-15 @ 09:32:50
URL: http://enheltgenomtankt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0