Följetång, andra och sista delen

Så klippte jag mig tillsist ändå. Det hela slutade med att jag fick gå till Björn Axén längre ner på gatan, eftersom det var stört omöjligt att få en tid på Urban (vill bara förtydliga att det ska läsas Urban på engelska, inte Urban på svenska). Jag frågade faktiskt min frisör vad den konkreta skillnaden var mellan de båda salongerna, och hennes svar var - indredningen. Känns lite onödigt att ha två salonger från samma företag på samma gata om allt som ska skilja sig är inredningen. Med det sagt så måste jag säga att jag blev grymt nöjd. Plus att de bjöd på riktigt gott kaffe. Som grädde på moset fick jag sedan massor med fina produkter, som ersättning för att det varit så struligt. Eller som en vis man har sagt: "Kostar det så smakar det".

Här lämnar vi området kosmetika för en stund och inriktar oss på mer dentala frågeställningar. Ja du läste rätt, dentala. På senare tid är det nämligen så att jag mötts av stor skeptisism när jag berättat att jag i princip använder tandtråd lika ofta som tandborste, vilken jag likt de flesta andra använder i alla fall morgon och kväll. Grejen är ju den att tandborsten inte kommer åt utrymmena mellan tänderna. Jag kan bara tänka mig vilka livsformer som ligger där och gottar sig på folk som inte använder tandtråd, ganska äckligt om man tänker efter. Här någonstans brukar alltid någon i diskussionsgruppen, för att freda sig, sticka in att de har så smalt mellan tänderna att tandtråd inte behövs, eftersom någon mat ändå inte fastnar där. Men tänk då varje gång man äter något i flytande form, yoghurt till exempel; vart fastnar det om inte mellan tänderna? Är du dessutom fling(or)ätare vet jag av empirisk erfarenhet att tandtråd är extra viktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0