Kommunalt igen

Så var det måndag igen. Solen lyste faktiskt in i rummet i morse när jag vakna, så jag kände mig nästan lite upprymd, när jag tvingade upp mig själv vid 8. Men säg den glädjen som varar. Såg ju så varmt ut när jag tittade ut från min säng, liggandes under mitt tjocka täcke, inte anade jag att det var flera minusgrader (uppskattningsvid) och blåst ute. Men det märkte jag när jag kom utspringande för att hinna bussen, endast iförd t-shirt och vårjacka. Inte hann jag vända tillbaka heller, eller trodde jag i alla fall. Bussen var drygt 5 minuter sen. Jag måste sett rätt rolig ut där jag hoppade.

För att stanna kvar på ämnet bussar så har jag en (eller ett) liten dagens ris igen, till SL eller deras busschauförer, vet inte riktigt vems fel det är. Hur som helst. När man står och väntar på bussen hem från Universitetet så står alltid bussen inne där tills den ska avgå, men vägrar släppa in sina resenärer i värmen. Skulle det verkligen göra något om man öppnade dörrarna några minuter innan man åker?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0