Ljushuvud

Såhär i efterhand känner jag att det var en rätt dum idé att elda pennan jag använde när jag pluggade. Jag hade fått ett stort advendskalender-ljus i julklapp av någon, ni vet med siffror från 1 till 24, så att man kan elda lite dagligen. Ja, som en julkalender helt enkelt. Fokuserad som jag var i mina studier så började jag självklart hålla på med detta ljus, packa upp och prova. När jag väl konstaterat att det fungerade fick jag snilleblixten att kolla om även pennan jag höll i var eldbar; och det var den. Brann faktiskt som ett litet ljus. Men vilken huvudvärk jag fick sen. Undrar om gaserna från eldad plast verkligen är så nyttigt. Hur som helst så bestämde jag mig för att öppna ett fönster och ta rast, och här är vi nu.

En fundering jag har är varför folk alltid måste springa om de ska ned för trappor. Man kan gå och strosa på stan med i princip valfri kompis, lugnt och behagligt, men kommer man till ett par trappor som man ska ned för så måste de lika fullt småjogga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0