Bat-Seba

Min svenskalärare brukade prata om att man inte bara kan skriva när man känner sig insperarad, utan att man måste prestera ändå. Nu har inte han varit i mitt liv sen jag slutade gymnasiet för ett okänt antal år sedan (orkar inte räkna). Hur som helst tror jag att hans frånvaro börjar märkas inte minst på min blogg. Med det sagt så ska jag ändå faktiskt skriva nått, eftersom jag känner mig just inspirerad. Dygnsryttmen börjar bli sådär, inte bra att man börjar piggna till såhär dags (01:14). Var säkert såhär David kände sig. Alltså han från Bibeln. Eller ja, det badar ju inga nakna kvinnor på hustaken mitt emot... kan bero på att det är -10 C ute. Eller det brukar i och för sig inte bada några nakna kvinnor på taken under sommarn heller... inte påklädda heller. Eller ingen badar ju påklädd, men ni förstår. Badburka. Hur som helst, det var säkert såhär det var för honom. Man känner för att göra nått. Jag skriver på min blogg, han bedrev otukt med Bat-Seba.

Jag tror jag ska bli VD. Tycker lite synd om Elin som alltid får höra om mina karriärplaner, men det här är i alla fall min senaste (Hej Elin, vink vink!). Läser bolagsrätt för fullt just nu och ja, VD-jobb verkar chill. Ska bara lyckas få nån styrelse att välja mig, men det borde inte vara så svårt.

Hopp, vad händer mer. Krig i mellanöstern. Tänk om Norge skulle beskjuta Sverige och träffa typ Karlstad med raketer. Sen skulle vänstergrupper i valfritt land på andra sidan jordklotet demonstrera mot att Sverige lackar ur. Helt tokigt. Vilket i och för sig skulle bevisa min tes att politik är som en cirkel; kommer man för långt ut på ena kanten kommer man tillsist ut på den andra, och där i mitten (av cirkelns baksida) kan de båda förenas i sin antisemitism. Det skulle vara mitt sekularisterade, logiska resonemang i alla fall. Om jag får lov att vara lite mer frireligös antar jag att båda kommer från djävulen. Vem vet.

Mer kontroversiellt än så blir det inte för stunden. Upptäckte idag, på tal om nått helt annat, att min familj tvättar klementinerna. Vem tvättar klementiner, det är ju för allt i världen skal på?

Kommentarer
Postat av: Josef

hahahaha alltid en lycklig stund när du skriver! Klart man inte kan skriva utan inspiration. Inspirationen märks hos läsaren ofta... Btw, cirkeltesen har jag trott på i flera år.

2009-01-09 @ 10:54:53
URL: http://blogg.helig.se
Postat av: Elin

hahahaha tvättar ni clementinerma?! Hahaa så söt :)

2009-01-09 @ 13:29:24
URL: http://enheltgenomtankt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0