Frestelser

"Släng inga pappershanddukar i toaletten", brukar man kunna läsa lite var stans. Tydligen fastnar de, vilket gör det hela fullt förståeligt. Vad jag däremot undrar är varför offentliga toaletter så gott som alltid har mjukare papperhanddukar än toalettpapper; det känns ju som att händerna kan ta lite mer stryk, så att säga. Liksom för att fresta sina toalettbesökare att använda papperhanddukarna ändå, kosta vad det kostar vill.

Lite i samma ämne är chilisalsa. Chilisalsa är som synden. Den är god och smaklig den korta stund man äter den, men sen svider det hela vägen ut.

Jag har upptäckt receptet för bra bloggande. Man får ju väldigt ofta infall som lämpar sig bra för skrift, vilka man dessvärre hinner glömma under dagens gång. Så nu mera tar jag helt enkelt små mikropauser i arbetet, där jag skriver ner mina tanka efterhand som de kommer.

Kommentarer
Postat av: Erik

Ja hyllar din blogg Micke. Den e nice o läsa.

2009-07-15 @ 13:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0