Tennisarm?

Tror att jag börjat få någon form av tennisarmbåge, eller "musarm" som den också kallas idag. Märkte av det för nån vecka sen när jag skulle sopa det sjukt smutsiga golvet på lagret. Högg till i armbågen, fick byta och sopa tvärt om, låta vänster arm jobba istället. Men sen har det sakta blivit mer och mer, tills imorse när jag nätt och jämt kunde lyfta müslipaketet från hyllan. Självklart började jag undra hur dagen skulle gå, men kom att tänka på sjukgymnastens - som vi träffade i förra veckan - råd att köpa ett speciellt armbågsstöd. Nu har ju väldigt få affärer öppet fyra på morgonen, så jag var kreativ och trädde på ett svettband hela vägen till armbågen. Grymt fult, såg ut som någon form av basketspelare, men det funka faktiskt. Har nätt och jämt känt av armbågen på hela dagen. Kanske ska bli min grej med svettbandet. Plus att jag idag lyckades hämta ut en röd t-shirt från tvätteriet (de brukar gå åt fort), så på måndag blir det riktigt pimp med mig.

En positiv sida av mitt tillstånd är att jag kan skylla på armbågen om jag (mot alla odds) skulle få styrk av Peder imorn i badmintonen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du vunnit någon gång?

2009-07-04 @ 00:22:32
Postat av: Anonym

Nope, men nästa gång!

2009-07-05 @ 18:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0