Observationer

Har nån tänkt på vad ofta det är man ser folk som är kompisar i likadana outfits. Frisyr, kläder - allt. Jag som trodde att man skulle växa ifrån det där runt högstadiet. Men nej. Gå på stan en dag och se; två killar som uppenbarligen tränar ofta och är biffiga, båda i tighta t-shirtar med liknande tryck och likadana snedbenor. Eller två tjejer i uppklippta t-shirtar och matchande kortklippta tantfrisyrer. Det är inte okej att se likadan ut som sin bästis när man är 25.

Satt och lyssnade på radion på jobbet idag. På nyheterna sa de att myndigheterna blivit försenade med att tillämpa den nya samkönade äktenskapsbalken i praktiken. Det verkar inte vara lätt att ändra 1000-åriga rutiner, lika snabbt som man kan besluta om det i riksdagen. Men fy fy, de borde ha planerat för det i förväg. Nu är det 4 kulturarbetande par på Södermalm som får fel termer på sin registering ända fram till oktober. När man ändå är på ämnet, så trodde jag förut att det mest var i kyrkan man var allmänt emot homolobbyn och alla dess idéer. Men efter två månader på ett fabriksgolv kan jag bara konstatera att kyrkan är ofantligt mycket öppnare och framför allt mer respektfull än den genomsnittlige arbetaren. Nu vet jag inte om det är såhär på alla fabriker, men jag kan tänka mig att det inte lär blir mer förståelse ju längre ut från Stockholm man kommer.

Kommentarer
Postat av: Josef

I kyrkan finns respekten och kärleken kvar, utanför är det bara hat...

2009-07-28 @ 11:43:07
Postat av: Dave

Likadana outfits...hm, menar du ungefär som du och jag under G12-konferensen? Men det är väl okej när ingen av oss är 25 ;) hehe

2009-07-30 @ 08:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0