CP-linux och toalett 2

Så, då var jag tillbaka igen, har haft massivt datastrul den sista tiden. Det hela började med att jag en dag fick ett s.k. bsd-fel (blue screen of death) som säkert flertalet windows-användare känner till. När det visade sig att det inte gick att starta upp mer så kom pappa med idéen att starta upp datorn direkt från en linuxskiva, en "linuxdist". Det funkade ju förvisso, men allt var jättebökigt. Man skulle typ slå in en 8-siffrig kod varje gång man ville åt hårddisken. Aja, meningen var i alla fall att jag från den här linuxskivan sen skulle bränna ner allt jag ville spara på hårddisken, för att sedan radera allt och installera om windows. När jag väl sedan var mitt uppe i det här så gick sladden till datorn av. Inte min dag. Nu har jag hur som helst tagit tag i allt; lött ihop sladden, börjat bränna ner allt jag vill ha kvar och skriver så att säga i skrivandets stund på min blogg via just linux.

När jag ändå är här tänkte jag att jag skulle fortsätta på min toalettföljetång. Dagens fråga är: Måste man alltid tvätta händerna när man varit på toa? Ja, kanske många tänker. Oftast är jag benägen att hålla med. Men tänk de gångerna man lånar toan på t.ex. valfri billigare restaurang. När jag som kille då gjort nummer 1, tycker jag faktiskt att tvätta händerna kan få motsatt effekt. Det känns ju som att min "penis" är renare än  tvättstället, vilket borde innebära att jag bara blir smuttsigare av att tvätta mig, eftersom jag ju måste röra vid kranen (om det inte är sån där automatisk förståss). Eller jag vet inte.

Kommentarer
Postat av: Josef

Om möjligt tar man lite papper och drar upp kranen med. Men idag är de flesta tack och lov automatiska. Det mest udda jag sett var i Milano, på en toalett i en pizzeria styrde man vattenflödet med en fotpedal!

2009-03-20 @ 16:26:59
URL: http://blogg.helig.se
Postat av: Elin

försök tvätta händerna. Det är jätteäckligt om man inte gör det. Ska aldrig hålla din hand efter ;)

2009-03-21 @ 09:46:01
URL: http://enheltgenomtankt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0