Toalett 3

Ja då var det dags igen. Har varit lite dåligt med bloggandet på sistone, det måste jag erkänna. Men det har så att säga varit mycket. Men nu är jag här. Vet inte riktigt vad jag ska skriva om...

Jo! Nu kom jag på en grej jag tänkt på, som även anknyter lite till tidigare toalettinlägg. Vi ska prata om pissoaretik. Vet inte om det bara är jag, men för mig har det hänt (flera gånger faktiskt) att man kommer in på en toa, är helt ensam och tar då pissoaren som går lite fortare. Mitt i allt öppnas dörren och en annan okänd man kommer in. Om pissoaren är tre meter bred och jag står i ena hörnet så är det då absolut förbjudet att ställa sig precis bredvid. Egentligen finns det en oskriven regel att högst en man vid pissoaren åt gången om det inte finns skiljevägg, i alla fall om det finns andra alternativ. Men om man absolut måste välja pissoaren trots att det redan står nån där ska man se till att hamna så långt ut som möjligt på den sidan där ingen står. Pissoarer är inte som tetris, pissoarer är som svensk kollektivtrafik - man står inte bredvid varandra om det inte p.g.a. av platsbrist är absolut nödvändigt.

Om det nu ändå är trångt inne vid pissoaren är teknik a och o. Under inga omständigheter får man träffa rännan i vinkelrätt 90 grader, vilket annars medför att du själv för visso håller dig torr men ditt urin slungas ut som en projektil mot din pissoargrannar. 45 grader är det man bör lägga på minnet för att pissoarbesök ska bli hyffsat trevligt trots trängsel.

I övrigt känns det bra att vara tillbaka, jag ska försöka hålla inläggen lite mer regelbundna.

Kommentarer
Postat av: Josef

det var flera år sedan jag bestämde mig för att aldrig vara nära en pissoar.

2009-04-01 @ 11:10:52
URL: http://blogg.helig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0