Toalett 1

Jag har på senaste tiden haft många funderingar kring toaletten. Kanske inte just hur den används, utan snarare allt runt omkring. Toalettkunskap kan vi kalla det. Min förhoppning är att det här ska bli en liten följetång.

Det jag tänkte börja med idag är frågan kring vilken av spol-alternativen man ska välja på toaletten. Ni kanske själva har märkt att det ibland finns två knappar - en lite större och en lite mindre. Nu är frågan vilken man ska använda. Jag har två teorier som jag båda tycker är lika rimliga. Antingen är det meningen att man ska använda den stora knappen när man gjort nummer 2, enligt principen större knappar för större efterlämningar. Andra alternativet är man använder stora knappen när man bara kissat, eftersom man gör det oftare och därför vill ha en stor knapp och den lilla knappen liksom bara blir "specialknappen". Om någon vet hur det ska vara så känn er fria att skriva en kommentar, för nu blir det alltid att jag måste stå och väga  vilken av knapparna jag ska trycka på, och garderar mig genom att variera vilken jag trycker på.

Kommentarer
Postat av: Josef

stor knapp= mycket vatten. Men å andra sidan, ibland finns en knapp med en mindre i MITTEN av den knappen som man med lite fingerfärdighet kan undvika. Jag tror att den ger mindre vatten, inte säker, aldrig provat. Trots att sådana är installerade hemma hos mig. Har nog mer med vattensparfunktioner osv att göra...

2009-03-15 @ 21:59:11
URL: http://blogg.helig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0