Reflektioner

Lite kul, såg nått inslag på tv med nån vänstermänniska som hyllade Obama; Obama var hans stora idol och förebild. Demokraterna - officiellt har de samarbete med Folkpartiet i Sverige. Konstigt att de inte gillar Jan Björklund däremot. Antar att de gamla deviset "ingen är profet i sin hemstad" håller än.

Sen är en annan kul sak jag läste idag att Vattenfalls styrelse hade beslutat att sälja av stora delar av sitt svenska elnät för att ha råd med att investera i brittisk kärnkraft. Inte för att jag har något emot kärnkraft, tvärt om. Jag tycker bara det blir lite lustigt när ett företag som profilierar sig med vatten- och vindkraft, i den milda grad att man integrerar det i sitt företagsnamn, halvt i smyg försöker köpa in kärnkraft. Maud Olofsson som den centerpartist hon är var arg förståss. Själv kunde jag inte annat än att le vid min morgontidning åt kapitalismens, än en gång, uppvisade vackra ansikte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0