Rusk

Hopp, då var tentan i rättshistoria ett minne blott. Det är faktiskt sant som min studiekamrat Mattias uttryckte det: -Att skriva tenta i rättshistoria tar bort livslusten. Men det känns skönt nu när det är över, lite som att bada isvak. På tal om isvak så var det härligt väder idag, snöblandat regnt snett från sidan. Fascineras verkligen över att folk väljer att gå ut och springa då. Är alltid mer folk ute och springer i dåligt väder av nån anledning. Antar att de dunkar Eye of the Tiger i Ipoden och känner att de trotsar inte bara vädret utan hela samhället, som säger åt dem att man ska vara inne när det är pissväder. En sorts mild rebellistkhet kanske, vad vet jag - lustigt är det hur som helst. Själv skulle det aldrig funka för mig, dels för att jag är en livsnjutare och inte ser någon som helst anledning att jogga i regn, dels för att mina lår har en sjukt dålig blodtillförsel. Fryser jag någonstans är det på insidan lår. Hade ni varit här hade ni kunnat känna efter själva (eller kanske inte, vet inte om det vore lagligt ens, eller det borde ju jag veta) de är som is, och då har jag varit inne i värmen med täcke och mysbyxor i 45 minuter! Förstå då hur mina lår skulle se ut efter en joggingtur i spendex (joggare gillar spendex av någon anledning) med regnslasket piskande mot låren för varje steg jag tog. Skulle bara vara att amputera sen.

JOGGING IN THE RAIN by ciscoblog.

Varför?

Kommentarer
Postat av: Elin

Sv: Bilden är på Hannah och tagen hemma hos henne...



2009-11-05 @ 18:37:52
URL: http://elinfreiman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0