Ååå, sopa!

Jag är så dålig, var aldrig på biblioteket idag. Karaktär Mikael. Hur bygger man karaktär på en dag? Men till mitt försvar har jag känt mig lite krasslig idag. Bara suttit på sängkanten och spelat gitarr, så jag har inte spelat dataspel hela dagen, alltid något, även om det hur som helst inte blev så mycket skolarbeten. Börjar mer och mer längta efter att bli färdig, vilket kanske blir redan till slutet av sommaren om allt vill sig väl. Har närmast drömlikt gått runt och fantiserat om vad jag ska köpa för första lönen sen. En kavaj... eller två. Standardklädseln för både jurister och ekonomer verkar vara just kostymer. Dilemmat är att trotts den unisona klädseln fånga både sin egen särskiljande stil samtidigt som rådande mode. Antar att man får jobba med olika konstilationer av hängslen, slipsar, flugor, skor osv. Jag ser fram emot det hur som helst. Och köpa en bil; mitt livsmål är att aldrig någonsin behöva köpa ett sl-kort. Eller som jag aningen oborstat brukar säga: det är bara fattiga människor som åker kommunalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0