Bibblan

Idag har jag varit något våldsamt seriös. För första gången i min studiekarriär har jag satt mig på biblioteket från tidig dag (~ kl. 14) ända tills kvällen. Till min förvåning upptäckte jag även att det faktiskt var ganska skönt, ingen som kom och störde mig på hela dagen. Började bli dags, verkligheten hade börjat komma ikapp mig; man kan inte ta 3 veckors ledigt hur som helst när man läser massa seriösa grejer på universitet. Jag trodde att jag skulle ta tag i mitt liv om jag la dit ett program till, men nej nej. Hur som helst tror jag det kommer funka om jag kan pallra mig till bibblan dagligen. Rutin och goda vanor är viktigt i livet, annars går det som för David (kungen) - är du inte bevandrad i Bibeln kan jag hänvisa till 2 Sam. 11:2.

Å, imorn är det Juristdagarnas årliga mässa, full med representanter från advokatbyråer och annat löst folk. Har börjat få lite dåligt med pennor och block så det är dags att köra några repor. Brukar kunna bli en trevlig tillställning; prata om sig själv, äta gott och få massa gratisprylar. På tal om juridik så har jag precis valt specialkurser till våren. Det blev bolagsrätt och kommersiell avtalsrätt. Bara jag får plats, andrahandsvalen blev inte alls lika bra, massa kurser på engelska. Nu är min engelska ändå hyffsad, men 1500 sidor om europeisk konkurrensrätt på engelska känns inte så lockande. Det var antingen det eller nån flumkurs om typ sälarnas rättighetert på antarktis (författarens parafrasering). Så jag får väl stå mitt kast i värsta fall. Nää, om man skulle äta nått och se en Family Guy (säg inget till Elin).

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag läste det där...

Men det är lugnt så länge du bara tittar på family guy och inte gossip girl. Du har ju varit duktig idag.

2009-10-14 @ 09:37:50
URL: http://elinfreiman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0