Oj, det är sent nu

Fredagar har blivit som mina helger; har för vana att inte få nått som helst gjort på fredagar. Har sovit länge, kollat youtube-klipp, spelat gitarr, hängt med Elin, varit i kyrkan och tittat på teater och toppat dagen med två family guy-avsnitt och en tallrik flingor. Borde sova snart egentligen, så jag orkar gå upp imorn i tid för att hinna träna och plugga lite, innan det bär av till uppsala; fest var det här.

Ett dilemma jag har är, på tal om nått helt annat, hur jag ska ha nya gitarren på scen. Den är sjukt stor så man kan inte ha den som andra gitarrer riktigt. En variant är att ha den riktigt långt ner, men då blir det himla svårt att spela. Vet inte hur alla indiepop-band gör egentligen, grymt obekvämt att spela så. En annan variant är att ha den på mitten, så att säga, vilket jag personligen tycker ser rätt cheesy ut, med en så stor gitarr. Lite 80, så att säga. Det som återstår är egentligen bara att ha det ganska högt upp. Såg att the Edge (U2) hade sin Gretsch så, vilket borde innebära att jag kan göra lika dant, plus att det är väldigt bekvämt att spela i det läget. Min vän och till lika stilikon Peder påpekade även att ha gitarren högt är påväg tillbaka; och han går på Hillsong, så han borde kunna ett och annat om vad som är inne (Peder som i övrigt även gästat Elins blogg idag; så passa på, kan nog komma att dröja ett tag innan man, i alla fall från gästbloggares håll, får se latinska fraser där igen). Har hur som helst har jag  tagit en bild på gitarren i sistnämnda läge, så får ni väl göra en egen bedömning.

Print screen och webcam, oh yeah. Vad tror ni, kan man ha den så?

I övrigt går mina helskäggsambitioner sådär. Ser mest ut som en av de tre musketörerna. Funderar på att lämna in pilotbrille-bågarna jag fick av Elin och sätta in glas i dem, kombinerat med någon typ av hockeyfrilla. Eller kanske inte hockeyfrillan. Skulle tyvärr nog mest se ut som Günter, alternativt någon form av tysk(ursäkta uttrycket) porrstjärna; med all ärlighet ligger nog de två inte jättelångt från varandra heller. 23 år är jag, undrar om det är nått fel på mig, brukar man inte ha fått någon typ av skägg vid det här laget? Se själva hur bedrövligt det ser ut hur som helst.

Günter?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0