Ekonomi

Fy vad dålig jag är. Hade jobbat med min ekonomiuppgift hela dagen idag och fastnat på en grej, hur man bokför årliga förändringar i lagret. Satt typ två timmar med bara den lilla grejen och läste samma två sidor i boken om och om igen. Jag fick ingen ändå ingen kurs på det, utan fick näst intill motvilligt slita mig från problemet och göra mig iordning för att åka till kyrkan. Och det må vara fredagkväll, men väl hemma igen så kunde jag bara inte låta bli böckerna, störde mig så sjukt på att jag inte fattade. Men tada, 01.57 lördag morgon lossnar det. Tragisk jag är. Haha.

När man ändå är här kan väl lika gärna dela några tankar också; som varför heter det Skogsbär? Växer inte alla bär i skogen? Eller Blåbär, de är ju i högsta grad inte blåa. Det är uppenbarligen någon som inte har tänkt här.


Bäverschnitzel. Ett kul ord.


Vart tog Turtles vägen?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0