Milde tid

Så kul med bibliotek, svensken har generellt lite för stor respekt för den oskrivna (eller tysta om man vill vara vitsig) regeln om tystnad på bibliotek. Lite förkyld som jag är var jag tvungen att hosta emellanåt, och märkte en stund in en rätt rolig grej; varje gång jag hostade var det en tjej några rader bort som också hostade. Först tänkte jag inte på det, men efter kanske en tjugo minuter började jag notera fenomenet och blev allt mer uppmärksam varje gång det var dags att hosta själv. Och mycker riktigt, hosten kom uteslutande synkat med mina. Stackarn, haha. Antar att hon också var sjuk, men helt enkelt inte vågade hosta i den knäpptysta miljön, så hon passade helt enkelt på att ta sin chans när hon kunde dölja sina hostningar med mina.


Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, så där brukar jag också göra. Haha, vad roligt att det är fler än jag som inte vågar bryta tystnaden.

2009-10-27 @ 22:26:03
URL: http://elinfreiman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0