Oliver, öl och finanstidningar

Har kommit på mig själv med att börja gilla att läsa DI. I början var det nog mest något jag genomled i ett försök att förstärka min identitet som jurist. Med tiden har dock intresset på något sätt växt sig till att bli så gott som genuint. Tror att dagens industri är lite som oliver och öl, man får helt enkelt lära sig att tycka om dem (tycker fortfarande inte om öl ska sägas, även om min erfarenhet på det området är relativt ringa... så kristen är jag). Fast man får nog inga vuxenpoäng förän man börjar prenumerara på tidningen i pappersform, och så långt är jag inte beredd att gå. Lite samma tendens som med mässor, det är kul bara sålänge man får gratisprylar.

Dagens juristmässa var faktiskt väldigt trevlig. Jag är så sjukt bra på att vara dundertrevlig, på beställning. Blir nästan rädd för mig själv ibland. Väldigt nöjd över mina sociala färdigheter med, när jag på ett naturligt sätt lyckades styra bort diskussionen från Pirate bay, när vi minglade med en av byråerna som företrädde filmbolagen; hade kapacitet att bli en hätsk och otrevlig diskussion.

I övrigt satt jag på biblioteket idag igen, two day streak! Stoppa mig någon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0