En busschaufför, en busschaufför...!

Idag åkte jag verkligen med skönaste busschauffören till skolan. Jag hatar att behöva generalisera, men handen på hjärtat så brukar en stor del av de så att säga utlänska busschaufförerna ha en lite fränare stil än de svenska. Från och med idag får jag revidera den uppfattningen, för dagens chafför var onekligen svensk. Han var tjock, hade mössa och handskar på sig samt körde bussen på maxvärme, men huttra ändå (precis som många utlänska). Sen så dunkade han stentung dansband i bussen skräniga högtalare, på vad jag antar var maxvolym. Han körde för fort och pressade bussen i kurvorna så folk for fram och tillbaka. Såhär långt skulle han alltså bara utmärka sig bland resten av SL:s fina skara av chaufförer genom att vara svensk. Men så, gick han om de alla och blev min hjälte, när han fullständigt sket i att stanna vid en fullsmockad hållplats med stackars väntande studenter, trots att bussen bara var halvfull; och allting med kroppsspråket "Äääh, jag orkar bara inte". Kung.

Kommentarer
Postat av: Greven

"Jag hatar att behöva generalisera"?! Yeah right, det är ju för tusan din paradgren! Tänk på de timmar av hejdlös komedi som aldrig hade sett dagens ljus om du inte hade haft denna virtuosa förmåga! Tänk på de skarpa observationer som trotsar allt vad politisk korrekthet heter som så många gånger har visat mig vägen genom mörka dalar! Tänk på de miljontals själar vars inre aldrig hade blivit upplyst om du inte hade bejakat den sidan av dig själv! Soldier on son! Generalization is to mother of all invention! Veni, vidi, vinci! Alia jacta est! God for Harry, England and Saint George!

2010-01-21 @ 23:01:36
Postat av: Mikael

Tack för all uppmuntran min käre vän. Jag blev nästan inspirerad, kanske dags för en ny nivå av inkorrekthet (substantivet av korrekt, ja du förstår vad jag menar i alla fall, osäker på om inkorrekthet ens är ett ord).

2010-01-22 @ 00:00:40
Postat av: David

Nämen, vad är det jag läser? Åker du med kollektivtrafik??? SL??

2010-01-23 @ 02:01:05
Postat av: Mikael

Japp, de gånger jag har lektioner inne i stan tycker jag att det är rätt smidigt att ta bussen faktiskt, tro det eller ej.

2010-01-23 @ 13:38:50
Postat av: Dave

Absolut, har inga problem med det då jag själv upptäckt liknande fördelar fast med tuben (avskyr bussar)...lustigt bara att man kunde släppa på integriteten iom de starka åsikterna gällande ämnet :p

2010-01-23 @ 22:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0